Referenciák

A Costa Coffee meghódítja a magyar piacot – kávézás élményével és márkanagykövettel indul itthon

Ügyfél: Coca-Cola HBC
Kategória: Stratégia, Brand-támogatás

A kávét eleinte nem itták, hanem ették: szárított szemeit rágcsálták, mert úgy gondolták, hogy különleges erőre kapnak tőle. A statisztikák szerint ma a világon naponta több mint 2 millió csésze kávét fogyasztunk el. Hazánkban a felnőtt lakosság napi 2,7 csészényi kávét iszik, bár Magyarországon a kávé leginkább funkcionális, a reggeli ébredést segítő ital, egyre többen fogyasztják élvezeti szándékkal is. Erre a fogyasztói igényre épített a Coca-Cola HBC Magyarország, amikor 2020. májusában bevezette a hazai kereskedelmi forgalomba a Costa Coffee-t. A vállalat pár év kihagyás után ezzel az ikonikus márkával tért vissza a kávé piacra, így kiemelt figyelem övezte a termékbevezetést. A két etapos, a gazdasági és lifestyle médiumoknak személyre szabott, kávéélményekkel színesített sajtótájékoztatót több havi stratégiai tervezés előzte meg, melynek éppúgy része volt az egész éves, folyamatos, fenntartó kommunikáció felépítése, mint a hosszútávú influencer együttműködések előkészítése. A bevezetést követően a kávé kultúra fejlesztését célzó videósorozatot is készítettünk a Coca-Cola HBC barista mesterének főszereplésével.

SAJTÓKÖZLEMÉNY / 2020.07.21

Folyamatosan bővülő kávépiacon készül nagy szeletet kiharapni a Costa Magyarországon

A Coca-Cola HBC Magyarország május végén a magyar piacra Európában elsők között vezette be az otthoni, elviteles és munkahelyi fogyasztásra kínált Costa Coffee-t. Tekintve, hogy a felnőtt magyar lakosság 85%-a kávézik, fele pedig rendszeres kávészünetet tart a munkahelyén, a hazai piac vonzó és jövedelmező kávépiacnak ígérkezik. A vállalat 12 hónap alatt 20 százalékos piaci részesedést kíván elérni a hazai kávépiac prémium szegmensében, mondta Vajda Márton, a cég kávé és prémium alkohol portfólió vezetője.

A The Coca-Cola Company 2019-ben 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A kávét Magyarországon a Coca-Cola egyik legnagyobb palackozó partnere – a 28 országban jelenlévőCoca-Cola HBC értékesíti, mondta a cégcsoport kávépiaci igazgatója, Prodromos Nikolaidis. Úgy fogalmazott, hogy „a vállalatcsoport 28 piacán a kávéforgalom összességében eléri a 35 milliárd eurót, Magyarország pedig kulcsfontosságú kávépiac, kifejezetten bíztató trendekkel. A járvány új kihívásokat hozott magával – különösen a bárok, éttermek és kávézók életében – és azt láttuk, hogy a munkahelyekről és a kávézókból átterelődött a kávéfogyasztás az otthonokba.  A teljes Costa Coffee kínálatunkkal azonban az otthoni és otthonon kívüli kávéélményt is biztosítani tudjuk, legyen szó bármilyen fogyasztási alkalomról. A Coca-Cola Hellenic csoport május óta 5 országban vezette be a márkát és a vállalat célja, hogy mindenhol a partnerek és fogyasztók első számú választása legyen a Costa”. Prodromos Nikolaidis hozzátette, a magyarországi bevezetés az itteni erős csapatnak köszönhetően nagyon jól indult. 

A koronavírus járvány új helyzetet teremtett a kávépiacon, így a magyar fogyasztók körében is. A kialakult helyzet hatására ugyan azonnal megváltoztak a kávéfogyasztási szokásaink, de a kávézással kapcsolatos trendszerű átalakulás, fejlődés már korábban megindult. Egyfelől folyamatosan nő a minőségi kávé iránti igény, másfelől a piacon elmozdulás érzékelhető a funkcionális kávézástól az élménykávézás irányába. Ezzel párhuzamosan egyre többen választják Magyarországon is a felső kategóriás kávékat, és ennek a trendnek a nyomán bővül a szemes és kapszulás kávék piaca is.  

Vajda Márton a hazai piacról elmondta, hogy a teljeskörű italgyártó vállalat stratégiájának megfelelően a Coca-Cola HBC Magyarország célja, hogy széleskörű portfóliójával a hét minden napján, a nap minden órájában tudjon terméket kínálni a fogyasztóknak.  Magyarország vezető üdítőipari vállalatának kínálatában az üdítőitalok, víz, funkcionális italok, prémium alkoholok és energiaitalok mellett eddig a kávé volt a hiányzó láncszem. „A Costa Coffee-val kibővülő kínálatunkban immár több mint 100 terméket tudunk kínálni több mint 500 különböző kiszerelésben. Terveink szerint az első években a volumen és árbevétel valamivel több, mint két harmada jön majd a kiskereskedelemből, míg a HoReCa és a munkahelyi (at work) kávézás adja majd a forgalom 30 százalékát – mondta Vajda Márton.

Hogyan alakult a kávépiac hazánkban?

Magyarországon a Nielsen 2019-es adatai szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal bővült.  A növekedés elsődlegesen a prémium szemes kávénak, valamint a még mindig fiatal, de a gyártók és forgalmazók számára is nagy növekedési potenciált kínáló kapszulás szegmensnek köszönhető.

A felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit fogyasztunk. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is a járvány előtti időszakban. A magyarok többsége még inkább a funkcionális kávézást helyezi előtérbe: a fő cél a reggeli felébredés. Így a többségnél a kávé élvezete csak másodlagos, de a tej és cukor hozzáadása általános szokás hazánkban. Ugyanakkor a kávézás jelenleg hasonló változáson, fejlődésen megy át, mint egy évtizede a bor, majd a pálinkafogyasztás. Egyre többen isznak kávét élvezeti szándékkal és egyre többen keresik a minőségi kávékat, kávézókat.

A vállalat megbízása alapján készített 2019-es Nielsen kutatás szerint a fogyasztók leggyakrabban hipermarketekben vásárolnak kávét, és a szemes kávé vásárlói a leghűségesebbek a vásárlás helyszínéhez. A legkedveltebb kiszerelés az őrölt kávé. A szemes és kapszulás kiszerelést vásárlók jellemzően többet költenek kávéra és egy-egy vásárlás során általában két csomagot vesznek, ha a szemes kávét választják, akkor azt legtöbbször egy kilogrammos kiszerelésben teszik a kosárba. A 250 grammos csomagokat főként az őrölt kávét vásárlók választják. Bár a kávé vásárlása legtöbbször tervezett, impulzív vásárlás esetén az ár fontos tényező, mégis a márka az, ami a választás fő szempontja.

Mit kínál partnereinek Magyarországon a Costa Coffee?

Vajda Márton kiemelte, hogy a Costa kávék egytől egyig Rainforest Alliance minősítéssel rendelkeznek. A termékek közül Magyarországon jelenleg 4 féle őrölt és szemes kávé van jelen, 10 féle kiszerelésben. Ezek az arabica és robusta kávészemek egyedi keverékéből előállított sötét és közepes pörkölésű Signature kávékeverékek, a 100% arabica Bright Blend és a szintén 100% arabica kávészemeket tartalmazó kávékülönlegesség, a Columbia Single Origin. Októbertől a Costa Coffee kínálat Nespresso kompatibilis kapszulás kávéival is kiegészül.

A Coca-Cola HBC Magyarországon is magas színvonalú professzionális kávégép portfólióval rendelkezik, amelyekkel a vendéglátó szektorban, a prémium üzletek kávépartnereként és munkahelyi környezetben is megjelenik. A vállalat jól felépített infrastruktúrával, tapasztalattal és tudással rendelkezik a kávé kategóriában, a Costa segítségével pedig még szorosabbra fűzheti együttműködését kereskedelmi partnereivel minden csatornán.

 

Bővebb információ:

hu.coca-colahellenic.com